Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 13 juni 2010

Mina fritidsintressen

1. Serier (oförändrat)
Har alltid varit min grej, liksom. Tänker snart köpa en ny volym av de japanska matserierna Oishinbo (som nyligen översatts till engelska).

2. Mat (upp)
Satt just och läste på lite om curry (på Wikipedia) för skojs skull. Att äta på restaurang med vänner är förmodligen det bästa jag vet. Skulle jag välja en världsdel som jag bara får äta mat från i resten av livet skulle jag välja Asien. Jag räknar även dryck till denna kategori.

3. Humor (upp)
Jag är intresserad av humor i allmänhet.

4. Musik (oförändrat)
Lyssnar på hiphop varje dag och har gjort det sen jag var mycket liten. Ibland lyssnar jag på andra grejer också. Just nu en del på Piero Umiliani. Lyssnar mycket på Hawaii- och "hiss"musik också.

5. TV (upp)
Har på senare tid snöat in mycket på TV-serier. Förmodligen kommer jag alltid att älska Seinfeld och Simma Lugnt, Larry! bäst. The wire var en stor upplevelse, som fick mitt teveberoende att blomma upp igen. Just nu kollar jag på Freaks & Geeks.

6. Förpackningar (ned)
Jag samlar fortfarande på godisförpackningar, men inte lika intensivt som för några år sen. För några månader sen hittade jag en butik i New York som sålde bl.a. förpackningar från 30-talet (Economy Candy) och då levde jag minsann "oppsan".

7. Godis (oförändrat)
Jag äter godis och snacks ganska ofta och är intresserad av fenomenet. Pratar gärna om det.

8. Böcker (upp)
Jag tycker om att äga böcker jag gillar. Annars är jag emot ägodelar. Jag läser mycket biografier. Just nu läser jag en asfet (i ordets båda bemärkelser) biografi om Charles M. Schulz, trots att jag aldrig fattat hans serier.

9. Film (ned)
Sen jag återupptäckte teveserieformatet har jag tyckt att film känns lite för ansnoppat. Man lär sällan känna en karaktär särskilt bra på två timmar. Såg Greenberg i förrgår och gillade den. Inte lika bra som the Squid and the Wale, men roligare. Kollar på en del utbildningskomedier och liknande med min kompis Finn.

10. Flipper (oförändrat)
Jag spelar en hel del flipper. Favorit just nu är nog Who dunnit? Jag hade gärna spelat mer dataspel, men det är tunnsått med arkadhallar nuförtiden. Borde skaffa en C64-emulator någon gång.

11 kommentarer:

  1. Seinfeld och framförallt Freaks & Geeks är mina absoluta favoritserier! Sjukt soft

    SvaraRadera
  2. Du behöver mer Ren och Stimpy-soundtrack i din vardag, Simme! Ska jag sprenda 120 50-talsjinglar som använts i tecknade filmer sedan tidernas begynnelse?

    Förresten, gissa vem som fått en .com-adress?

    SvaraRadera
  3. Summary of your taste:

    Music and TV (Entertainment in general): American

    Food: Asian/International

    Junk food: Possibly Swedish (lösgodis?)

    Humor: Dry (Seinfield, etc)

    Books: Non fiction

    Other hobbies: Your own...I have no idea what "flipper" is and I am too lazy to google. I am assuming its some kind of game.

    Anyway, you forget to mention what you drink! I am guessing beer...

    SvaraRadera
  4. Hämta en ZX Spectrum-emulator istället, det är grym nostalgi.

    SvaraRadera
  5. Jag lyssnar mycket på Ren & Stimpy-vinjetten från samlingen "Funny bone favorites". Sprenda gärna! Grattis till URL:en.

    Waffarian: Fin sammanfattning. Känner vi varandra?

    SvaraRadera
  6. @ Simon G: Not at all! I am DL's number one fan and since he really digs you then I thought I'd check you out too...see whats cracking around here...

    SvaraRadera
  7. OK! Nice. Flipper = Pinball

    SvaraRadera
  8. Oh...pinball? ahhhhhhhh, for some reason I thought one only played that in thrashy American bars...or those places where American High school kids hang out drinking "sodas"...hahahha

    SvaraRadera
  9. simon, vad är en utbildningskomedi? typ som den som gick på tv igår om han som får en fjärrkontroll som kan styra hela världen?

    SvaraRadera
  10. Іt's awesome to pay a visit this web page and reading the views of all colleagues about this article, while I am also eager of getting knowledge.

    Feel free to visit my webpage :: click Through The up coming post

    SvaraRadera
  11. I think this is one of the mοѕt ѵital information
    for me. And і'm glad reading your article. But should remark on few general things, The website style is wonderful, the articles is really nice : D. Good job, cheers

    Also visit my weblog ... V2 cigs Review

    SvaraRadera