Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 4 juli 2010

Mitt utanförskap topp 5

Min smak och mina vanor är inte särskilt konstiga. Det jag gillar brukar vara mer eller mindre populära fenomen. På ett fåtal punkter märker jag dock att jag är annorlunda från majoriteten av dom jag kommer i kontakt med.

5. Jag tar en tupplur nästan varje dag
De flesta skulle nog säga att det är skönt med tupplurar, men det är inte många som gjort lurarna till en vana. Det beror inte bara på att jag har fria arbetstider. Jag brukade sova efter skolan och jobbet också, på den gamla tiden.

4. Jag knäcker med fingrarna
Det kanske är något av ett tic. Många tycker att det låter obehagligt, men det känns skönt och är ofarligt.

3. Jag gillar inte David Lynch
Det finns inget jag gillar med hans filmer. Jag har knappt snackat med någon (förutom Spakur) som inte tycker om hans grejer. Folk brukar bli arga på mig för att jag inte gillar David Lynch. Jag tror inte att t.ex. min mamma vet vem David Lynch är, men om hon såg någon film av honom, skulle hon nog tycka att den var "häftig".

2. Jag gillar inte filmen Spirited away
Jag tycker att den är tråkig, meningslös och att att estetiken är ful.

1. Jag har svårt för musik med elgitarrer
Speciellt när gitarrerna är distade. Jag kan stå ut med 50-talsrock i stil med Bill Haley, där instrumentet spelas extremt mjukt, men i stort sett all vanlig rock och pop med gitarrer diskas.

5 kommentarer:

  1. Jag tar gärna en tupplur men inte på daglig basis. Håller med om Spirited Away. Gällande de övriga punkterna så håller jag absolut inte med och förkastar dina åsikter!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar tupplurer, knäcker med fingrarna, eller mer knogarna kanske, jag hatar David Lynch och tycker dessutom att han är ful som fan själv. I stort ogillar jag japansk kultur och där faller även Sprited away in. Och jag vet inte vad som är värst, ljudet av gitarr eller kombinationen man + gitarr.

    SvaraRadera
  4. Bra Hanna. Som dom sa på Bullen: Det är skönt att veta att man inte är ensam i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Hahaha! I dont know why this is funny but it is...

    I don't think adults are allowed to nap...(I think there is some sort of discrimination there).I like to nap as well but unfortunately I don't get to do that everyday. I napped today though...My mum says if one keeps "cracking" your fingers you'll regret it when you are old. I try not to crack them so often but sometimes its like an addiction, I just can't stop! No opinion whatsoever on David Lynch. I don't mind electric guitars but I agree with Hanna, the combination of man and guitar can be quite nauseating...

    SvaraRadera