Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 27 oktober 2010

Sampo Lappelill




Igår snackade jag med min syrra i telefon. Dom senaste gångerna vi pratat har hon inlett med "Hej Sampo Lappelill". Jag antar att det är för att mitt namn också börjar på "S". Idag kollade jag upp vem denne Sampo var. Han är huvudpersonen i en film om Lapplands fjällvärld från 1949.

Och du! Gå in här och klicka på "senaste sändningen". Jag var med kl 11:10-12 idag.

5 kommentarer:

  1. Filmen baseras f ö på en "fet" saga jag ofta hörde som barn. Snygg affisch!

    SvaraRadera
  2. Ah... Har för mig att syrran sa att det var en barnbok för längesen, men AltaVista-träffarna handlade bara om filmen. Ja, postern har en logo att dö för.

    SvaraRadera
  3. Listened. Very entertaining, as usual...

    SvaraRadera
  4. Tack W. Fick höra att jag var mer seriös än vanligt. Behöver ju inte vara negativt.

    SvaraRadera
  5. Huh? Nahhhhh, you were your usual non chalant self...thought that whole "evolution back to babyhood" (eating godis, watching cartoons and the "sparkdräkt")was quite funny...I imagined some not so kind images of you..lol. Then you were back to that when you guys talked about pensioners, etc. I was quite amused with that whole theory. Although, Sonia got a bit serious with that whole love thing (and that, I understand. Mutherfucking love, alltså, pain in life)...but not from your side though....

    Something funny: In the beginning, I thought you guys were saying "spikedräkt" (Swenglish) so I was likE "spike"? WTF? I had to go to the website, check for the correct spelling, and then klicka vidare...I really thought it was some new fashion with "spikes" or whatever but when I heard you guys talking babies and "mysig"...I was like "something's fishy here"...this is Swenglish again...lol.

    SvaraRadera