Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 8 mars 2011

Facit till halvfacit

Igår frågade jag efter några tecknade filmer, och med läsarnas hjälp fick jag tag i ett par.



Intro-melodin till Poco hittar ni ovan vid ca 2:34. Den var lika bra som jag minns den.



Nikolaj hittades också, som ni kan spana in här. Jag letar dock fortfarande efter avsnittet där han blir popstjärna med tillhörande hitlåt.

Båda ovanstående program visade sig vara från Danmark (om jag inte missuppfattat).

En kompis tipsade om maskinen Bertha, som vi kollade upp på Youtube. Brorsan lät dock hälsa att det inte var den maskinen som sprutade munkar.

Några frågor kvarstår alltså, men tack för hjälpen alla ni som tipsat.

5 kommentarer:

  1. Såg dig i Frejs och Herberts "vi kallar oss artister". Såg gött ut i Cambodja!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en härlig tid, som Kevin Arnold skulle sagt.

    SvaraRadera
  3. Nikolaj är otvetydigt Dansk i alla fall. Chara-design är utan tvivel gjord av WoW, dvs. Werner Wejp-Olsen. I Sverige mest känd för att ha tagit över "Felix" efter Jan Lööf och för Stål-Mormor.

    SvaraRadera
  4. Fint att få se Juppi igen. Jag minns att jag i min tidiga karriär som falskmyntare tillverkade en sedel vars motiv var fanart (fast jag vid den tiden inte visste vad det var för något) föreställande honom (samt hans olikfärgade släktingar). (Jag tror att sedeln till slut hamnade i en pengapåse (Ja, pengar förvaras som bekant bäst i påsar med stora valutasymboler på.) som i sin tur tog vägen till ett rekvisitaförråd i Skövde. Förrådet i fråga har sedan dess slutat användas och därför helt och hållet tömts. Eftersom jag inte var inblandad i tömmandet vet jag inte vad som hände med påsen eller dess innehåll.)

    Nikolaj var också den jag trodde. Jag har för mig att det fanns ett annat program i samma stil, som handlade om en familj av gula hundar eller nå't...

    Och maskinen heter förresten Bertha och inte Hertha.

    SvaraRadera
  5. Ha ha! Ja,Bertha var det ja.

    SvaraRadera