Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 15 april 2011

Ett rop på hjälp


Jag lägger större delen av min tid den här veckan på att sprida ordet om det tecknade film-projektet jag och mina vänner jobbar med. Jag har skrivit ett sånt här "öppet brev" med lite info om hela grejen:



Jag och min kompis Pike har gjort en kort "teaser" till en tecknad film. Den handlar om Paco, ett popcorn som är mästare på judo. konceptet riktar sig framförallt till barn. Vi vill göra ett längre avsnitt med Paco (ca 10-15 minuter), och hoppas på att detta leder till en hel serie med animerade Paco-avsnitt för TV.

Kolla på 1-minuts-teasern genom att klicka här.

Om du gillar idén får du gärna hjälpa oss lite på traven. Vi använder oss av Kickstarter - en hemsida som hjälper folk att finansiera kreativa projekt.

Man kan donera allt från 1 dollar och uppåt. Vi blir givetvis glada för allt vi kan få, och vi har även lagt in en del presenter till folk som skänker mycket. T-shirts, klistermärken mm.

Betalningen sköts via Amazon, och man kan betala med alla vanliga kreditkort. Det tar ett par minuter att fylla i formuläret för att betala via Kickstarter/Amazon, men det är ganska enkla instruktioner att följa. Når vi inte vårt finansiella mål på Kickstarter går dina pengar automatiskt tillbaks till ditt konto.

Vill du stödja oss går du in här (samma länk som ovan).

Klicka på den gröna rutan där det står "Back this project" och följ sedan de enkla stegen.

Om du vill hjälpa oss med projektet, men inte har möjlighet att stödja oss ekonomiskt, får du jättegärna hjälpa oss att sprida ordet. Posta en länk i din statusrad på Facebook, om du vill. Har du Twitter, Myspace eller en blogg så skriv någonting om Paco där och posta en länk till vår sida. Ett email med en länk till ett par goda vänner är också bra.

4 kommentarer:

  1. Haha du är så jävla bra! Jag ska länka er.

    /http://hnny.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Hur går det med projektet? Går det fortfarande att donera eller är det lagt på is?

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi jobbar vidare med projektet. det går långsamt. Kampanjen är slut och man kan inte längre donera pengar via Kickstarter.

      Radera