Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 4 maj 2011

Imorgon börjar SPX så smått

En av årets höjpunkter är den årliga seriefestivalen SPX i Kulturhuset i Stockholm. I år har jag ett eget bord för första gången, närmare bestämt bord nummer 69, mitt emellan Lystring och Världens ende.

På lördag och söndag kommer jag sitta där och sälja/signera böcker, skivor, dvd:er och vykort.

Hannrik Brometersson kommer och bor i min lägenhet över helgen och det innebär alltid skoj dygnet runt.

Jag kommer nog inte hinna med allt detta, men detta är..
Evenmang och fester jag vill besöka i samband med festivalen:

Torsdag den 5:e maj

* Kolbeinn Karlssons vernissage
Stadsbiblioteket, Sveavägen 73, kl 18:00.

* Eva Björkstrands releasefest
Café sodom, Bellmansgatan 24, kl 19:00.

* Förfest med Kartago, Galago & Kolik Förlag
Morfar Ginko, Swedenborgsgatan 13, kl 21:00.


Fredag den 6:e maj

* Galago presenterar: Shannon O'Leary, Mari Ahokoivu mfl.
Scenen Bibliotek Plattan (Kulturhuset), kl 16:00 - 17:00.

* Releasefest för "Swedish Comic Sin"-antologin
Uteserveringen på Debaser Medis, Medborgarplatsen, kl 17:00-19:00.

* Releasefest för Magnus Engströms debutalbum
Folkbaren, Hornsgatan 7, kl 19:00 - 01:00.

* Filmvisning med Kolbeinn Karlsson + fest
Lilla Ukraina, Valla Torg, kl 20:00 - 02:00.


Lördag 7:e maj

* Intervju med Martin Kellerman
Studio 3 (Kulturhuset), kl 15:30 - 16.15.

* Intervju med Dash Shaw
Studio 3 (Kulturhuset), kl 16.30 - 17.15.

* Galago-fest
Stacken, David Bagares Gata 17, kl 21:00 - 02:00.


Söndag 7:e maj

* Spotlight Bryan Lee O'Malley
Klarabiografen (Kulturhuset), kl 12:00 - 15:00.

* Galago presenterar: Gabrielle Bell, Sara Granér mfl.
Studio 3 (Kulturhuset), kl 4:45 - 15:30.

* Ateljé Otecknads utställning
Trettondagsvägen 16, Hägersten kl 16:00 - 22:00.


Dagens Paco-uppdatering hittar du här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar