Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 1 maj 2011

Nu blir det alkishumor

I förrgår tog jag ut pengar från en bankomat. Bakom mig i kön stod ett märkbart berusat par i medelåldern. En kvinna med uppenbara alkoholproblem samt en man med uppenbara alkoholproblem. Kvinnan med uppenbara alkoholproblem gick fram till mig.

KMUAP: "Ikväll ska det firas. Det är ju valborg imorgon, men det finns ju inget som säger att man inte kan bli full ikväll också.

Jag: "Nä, man kan ju vara full hela livet om man vill."

KMUAP: "Ååh! Han är lite FILOSOFISK den här killen!"

MMUAP: "Ja, men då kan du ju gifta dig med honom."

KMUAP: "Va?"

MMUAP: "Du grabben! Vill du gifta dig med henne eller?"

Jag: "Ehe... jag vet inte. Är hon rik?"

MMUAP: "Du ska veta att hon har tre barn som KOSTAR JÄVLIGT MYCKET I UNDERHÅLL. Det ska du veta!"

KMUAP: "Du behöver inte bli sotis. Han har säkert redan nån snygg tjej."

Här drar KMUAP iväg en bit med MMUAP och jag hör att dom bråkar. Jag tar ut mina pengar och märker att MMUAP kommer tillbaks mot mig. Jag börjar bli nervös. Han lägger armen runt min nacke.

MMUAP: "Du får ursäkta. Jag ber om ursäkt för henne. Hon är lite berusad."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar