Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 29 juni 2011

Middag med en botaniker



Jag kom just tillbaks från middagen jag vunnit. Dr Johannes Lundberg svarade på min fråga "Om man planterar ett frö upp-och-ner, hur vet då fröet att det ska växa uppåt?". Svaret var "tyngdlagen". Jag fick en mer ingående förklaring också. Googla "Gravity Signal Transduction in Primary Roots" om ni vill läsa mer. Det var en spännande middag på resturang Strand. Jag fick även svar på min fråga om det fanns arter som forskarna var osäkra på ifall de skulle klassa som växter eller djur. Det fanns det. En del svampar låg i gränslandet. Herr Lundberg var även intresserad av serier, men framförallt av grottor. Vi snackade mycket om våra insnöade specialintressen.

1 kommentar: