Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 21 juli 2011

Tid för äventyr



Nu sitter jag på ett hotellrum i San Diego. Klockan är 07:22 och mitt resesällskap (Aggro och Shannon) sover fortfarande sött.

Igår åkte vi på en mindre road trip mellan LA och San Diego. Jag lyssnade med skräckblandad förtjusning på när Shannon och Aggro sjöng med i muskal-avsnittet av "Buffy the Vampire Slayer", som Shannon spelade upp från sin mobil. Båda hade av någon anledning memorerat vartenda ord i hela musikalen.

Det första serieskvaller jag fick höra i bilen, slog mig med häpnad: Jeffrey Brown har skrivit ett filmmanus och filmen är redan i postproduktionsstadiet. Filmen bär det slemmiga namnet "Save the date" och har skrivits i samarbete med Michael Mohan.

Den andra nyheten som serverades var att Ben Jones (från Paper Rad-kollektivet) har en tecknad film-serie som går på Cartoon Network. "The Problem Solverz" heter den och är enligt ryktet redan nedläggningshotad.

Väl framme i San Diego, gick vi omkring lite i stan och halkade in på en pizzeria där det var ett slags "event" för en annan Cartoon Network-teveserie: Adventure Time. Ganska kul, och så fick man gratis pizza och ett litet gosedjur också: Jake the dog (bilden). Gissar att denne lille gynnare blir riktigt poppis snart.

En annan ny show från detta företag heter "Regular show" och verkar lovande. Mycket gatu-slang/gimmicks.

På kvällen var det "Preview night" och vi fick se några kassa nya teveserier (Alcatraz mfl). På kvällen åt vi "hemlagade" chili/ost-poppers (riktigt smaskens) på "Urban bar & grill" och tog en öl med Viktor (flitiga bloggläsare kanske minns.) Han är en mycket gullig kille.

2 kommentarer:

  1. Innan jag började läsa trodde jag att Jake The Dog var en gul hundversion av Pedobear.

    SvaraRadera