Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

måndag 17 oktober 2011

Simon i krattan här med bilen

Det här med felhörda låttexter har ju varit lite i ropet dom senaste åren. Som rappare/egocentriker kan man hitta en guldgruva på hiphoptexter.com, en sida där fansen själva transkriberar texter från låtar dom hört. Ju snabbare man rappar desto större chans till missuppfattningar. Min öppningsvers i låten "Partybroms" tolkas som:

Simon i krattan här med bilen
Här är en partyhatt bland serpentiner
Här på apoteket så kommer näpp o nöd
Nej jag bör hör nöd med knäckebröd
Pratar allvar jag har bara druckit en drink
och kanske svalt en och annan Torsten Flinck
Ni vet en gång är ingen gång
och vad är 0 + 0 + 0 + 0?

Facit:

Simon, en katt bland hermelinerna
en partyhatt bland serpentinerna
är fan patetisk, går med näppe och nöd
när jag börjar hårdmacka som ett knäckebröd
klart jag menar allvar, har bara druckit en drink
och kanske svalt en och annan Torsten Flinck
Du vet att en gång är ingen gång
och vad är 0 + 0 + 0 + 0?



Spana in några fria tolkningar av texter från låtar jag varit med på:

Las Palmas


Far & Son


Simon G

2 kommentarer: