Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 1 november 2011

Jag har köpt tandkräm

Tog ett tag att bestämma mig. Först tänkte jag ta "Tandsten Kontroll + Whitening", men sen kände jag att jag hellre ville ha en tandkräm som la allt krut på fåfänga och inte ödslade viktig kräm på praktisk funktion. Valet stod till slut mellan "Colgate Max White" och "Colgate Sensation White".

Max White borde ju betyda att Colgate skruvat upp sina vitgörande mikrokristaller till max. Maximalt. Går alltså inte att överträffa. Sensation lovade däremot "Vitare tänder på 14 dage päivässä". Ja, det stod faktiskt så. Jag kunde omöjligt avgöra vilken av dom som skulle ge mig vitast tänder.

Jag valde "Colgate Sensation White". Maximalt vitt är bra, men om tänderna blir en sensation är det fan strået vassare.

1 kommentar:

  1. I use only sensodyne cos my teeth are sensitive (cold/hot). Once I switched to colgate white (can't remember which of them, but something with "whitening" as well)cos it was cheaper and I suffered. Oh, how I suffered. Never again. I will never leave sensodyne, its the only toothpaste for me.

    SvaraRadera