Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

lördag 19 november 2011

Ralle Balle Bög



Henrik Möller nämnde att en av hans favoritserietecknare var en kille som tecknade i någon Horst Schröder-tidning på 80-talet. Han hade bland annat gjort en serie som heter "Ralle Balle Bög" (kanske var ihopskrivet, vad vet jag). Jag var rätt övertygad om att det var en Magnus Svenningsson-serie. Jag minns alla serier jag läst av honom som hejdlöst roliga. Läste lite om honom i boken "FanzineIndex 2001". Han är tydligen från Simrishamn. Någon som vet vad denne tecknare gör idag?

2 kommentarer:

  1. Verkar ine finnas jättemånga med det namnet på hitta.se så man kan ju prova att sms:a dom och se ifall någon är rätt person.

    SvaraRadera
  2. Håller med, smsa dom och se om de är de som är de rätta. Det finns ingen annan lösning.

    SvaraRadera