Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 2 februari 2012

7 böcker jag har med mig på min semester

Jag har tillbringat mycket tid av min semester med att ligga under palmer och läsa böcker. Hittills har jag plöjt:

* "Schipperke vol. 1" av Johannes Nilsson m.fl.
* "Made to stick" av Chip och Dan Heath
* "A zoo in winter" av Jiro Taniguchi
...samt ett utkast till en roman som en kompis skrivit.

Just nu läser jag parallellt "Orkestern" av David Liljemark och "Kartan och landskapet" av Michel Houellebecq. När jag är färdig med dem ska jag sätta tänderna i "Daniel Clowes: Conversations".

7 kommentarer:

  1. Lite förvånad att det inte var mer skräpkultur :)

    SvaraRadera
  2. Schipperke är så skräp det kan bli.
    Och jag bara "KARTAN OCH LANDSKAPET"???? NÄR FAN KOM DEN??????

    SvaraRadera
  3. Kartan och landskapet kom för några månader sen i Sverige. Har läst hälften och gillar den som fan. Schipperke vol.1 var riktigt kul läsning. Anabola-texten var bäst. Kändes skönt självrannsakande på sina ställen.

    SvaraRadera
  4. Käre Simon,
    Du har lärt mig nästan allt jag behöver veta för att breda ut mina vingar och ge mig ut i livet och för detta vill jag tacka dig.
    Jag gillar inte ens dig!

    SvaraRadera
  5. Varsågod, Smulan. Det var så lite så. man kan inte vara älskad av alla.

    SvaraRadera
  6. Du borde läsa Nikanor Teratologens "Äldreomsorgen i Övre Kågedalen"!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar dig men jag gillar dig inte.

    SvaraRadera