Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 5 februari 2012

Ögonvittne till knivdåd


Igår satt jag och ett gäng kompisar och åt middag på kvällsmarknaden i Phu Quoc. Plötsligt uppstod någon slags tumult bland restaurangpersonalen. En kypare började jaga en annan kypare med en kökskniv lång som en machete. De sprang framför oss och vi såg hur den ene mannen snittade den andre över ryggen 3-4 gånger så att det blev långa blodiga skåror i skjortan. Kyparna fortsatte springa och efter dem kom en massa annat löst folk som försökte stoppa bråket. När den ene kyparen trillade fortsatte den andre att hugga med kniven mot hans uppsträckta armar.

Till slut lyckades folkmassan avstyra knivmannen och den andre skadade kyparen blev ivägskjutsad på en motorcykel. Polisen var snabbt på plats, men gärningsmannen blev inte gripen utan stod lugnt kvar och snackade med den övriga personalen när poliserna lämnat platsen.

Jag och mina kompisar var ganska skakade och försökte ta reda på vad allting handlade om. Alla vietnameser vi snackade med ryckte på axlarna och sa att det kunde vara vad som helst, det är sånt som händer. Folk verkade reagera ungefär som om vi berättat om ett knytnävsslagsmål vid Maxi Grillen utanför Kvarnen. De sa att sånt skriver de inte ens om i tidningarna här.

1 kommentar: