Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 7 mars 2012

Jag satte en lapp på ryggen på Kaj

Nu är det bara fyra veckor kvar till dymmelonsdagen. Dagen då man sätter lustiga lappar på varandras ryggar.

Detta får mig att minnas en gång när jag satte en lapp på en pojkes rygg. Allting slutade med att han hamnade på sjukhus.

När jag gick i mellanstadiet i Hjärup var vår lärare sjuk en dag så vi hade vikarie. Vår ordinarie lärare hade skrivit en lapp som han klistrat fast vid katedern. "SJUK TILLS IMORGON" stod det på den. Lite misstänkt att han visste hur länge han skulle vara sjuk. I vilket fall som helst skojade "Lunkan" i min klass till det med vikarien. "Lunkan" tog lappen med tejpbiten och lyckades obemärkt fästa denna på vikariens rygg. Vikarien gick runt med lappen på ryggen hela dagen.

På kvällen skulle jag och min storebror på judo-träning. Vi åkte bil tillsammans med Kaj Hagstedt, en jämnårig kompis till oss som bodde i samma kvarter. Inspirerad av händelsen i klassrummet tidigare samma dag, tänkte jag skoja lite med Kaj. Jag skrev en egen lapp som jag tejpade fast på hans rygg. Det jag valde att skriva på lappen var fantasilöst nog "SJUK TILLS IMORGON". Kajs mamma skjutsade oss hem från träningen och hon upptäckte lappen. Hon undrade varför jag skrivit så och jag ryckte på axalarna och sa att jag skojade.

Nästa dag ringde Kajs mamma. Kaj hade blivit "SJUK TILLS IMORGON". Han var på sjukhuset och hade opererats för blindtarmsinflammation. "Det är farligt att skriva såna lappar" sa Kajs mamma.

Imorgon: Kaj hamnar återigen på sjukhus. Familjen Gärdenfors är inblandade även denna gång.


Kaj Hagstedt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar