Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 22 augusti 2012

Börjar jag samla på Tofu-skallar, finns det ingen återvändo

När jag var i Japan första gången 2005 upptäckte jag plastfigurerna To-fu Oyako. Jag blev smått blixtförälskad.


Samtidigt kände jag att om jag börjar samla på plastfigurer kommer det inte finnas någon återvändo i mitt liv efter det. Att samla kan ge stora kickar och vara en källa till inspiration, men jag har även upplevt tomhetskänslorna som kan uppstå efter en period av maniskt samlande. Pengarna och tiden som försvinner. Känslan av att inte göra något kreativt eller konstruktivt av sin energi.


Jag har "fuskat" lite och köpt några Tofu-skallar. Det är så snygga förpackningar, till att börja med. Jag måste verkligen hålla mig i skinnet under mina tre månader i Tokyo i höst.



1 kommentar:

  1. Man kanske kan se vart Björnstammen fått sin inspiration från till sin logga...

    SvaraRadera