Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 19 december 2012

Det första jag ska köpa när jag kommer hem till Sverige

Jag har varit i otaliga boklådor och seriebutiker här i Tokyo, men ingen verkar ha tagit in Chris Ware's nyutkomna "Building Stories". Konstigt, då jag tror att många japanska designnördar skulle gilla den.

"Boken" är en låda häften och liknande som berättar historier om folk som bor i samma byggnad. Jag har läst delar av detta i bokserietidningen Acme Novelty Library. Det är ganska svårpenetrerade serier, men när man väl kommer in i historierna rör det sig om oerhört hög kvalitet. Som formgivare är Chris Ware häpnadsväckande. Helt otrolig. På grund av höga förväntningar blev jag först lite besviken på den här boxens utsida, men jag har börjat gilla den så smått.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar