Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 23 december 2012

Hiphop-manga

I Japan kan går det att hitta serier som matchar nästan alla specialintressen. Jag köpte en seriebok som jag tror heter "Manga meets music". Tecknaren verkar gå under namnet UJT. Hans hemsida hittar ni här. Boken tycks handla om japanska hiphop-fans och innehåller en hel del skivtips. Lite samma upplägg som David Heatley körde med i sin grymma serie "Black history".



Framsidan.



Jag gillar den slappa tecknarstilen.



En gemensam idol.



Författarporträttet på bokens ena flik. Tror att UJT är född 1969.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den verkar heta Break Time (eller breiku taimu), eller? "Manga meets music" är nog mer som en beskrivning av serien tror jag.

    SvaraRadera
  3. Annars har du ju 'Samurai Champloo' som har ett jazzigt hiphop soundtrack.

    SvaraRadera