Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

måndag 6 maj 2013

Nästa stora grej i Seriesverige: Elias Ericson



På Stockholms Internationella Seriefestival köpte jag en massa egenutgivna serier och nu har jag hunnit läsa det mesta. En publikation stack ut från mängden och var fruktansvärt bra. Åror av Elias Ericson. Svinbra berättat med ett originellt tema och stenhård känslomässig tyngd. Jag pröjsade 260 spänn för det 84-sidiga albumet, men det var det klart värt. Teckningarna i Åror är bra och påminner lite om Gérard Lauzier. Dock verkar Elias ha blivit bättre på att teckna sen Åror. Om han tecknar en lika stark histora som Åror i en tecknarstil som är lika genomarbetad som hans senaste serier ( t.ex. bidraget i seriealbumet TRANS:IT) kommer det att bli något fantastiskt.

5 kommentarer:

  1. Typiskt att jag tvekade med köpet. Vet du om man kan beställa det någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan kontakta honom via mail. eliasericson@live.se
      Stod på bloggen som jag länkade till oven.

      Radera
  2. Ja, Elias Ericson är jättebra! Han hade med en serie i babian.se nr 20 också (skamlös reklam) Bara väntar på att se mer av honom, han är helt awesome!

    SvaraRadera
  3. Snubblade in på detta blogginlägg och kan säga att Åror kommer att släppas via Galago lagom till pride!

    SvaraRadera
  4. Snubblade in på detta blogginlägg och kan säga att Åror kommer att släppas via Galago lagom till pride!

    SvaraRadera