Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 17 maj 2013

Specialpodd-avsnitt om serier

Bokus + Bokhora = Bokpodden. De gjorde nyligen ett specialavsnitt om tecknade serier. Jag blir glad när Åsa hyllar min bok "Död kompis" (böjar vid 34:50). Lyssna på avsnittet här.

"Visserligen slår jag in öppna dörrar nu, för alla vet redan att det här är lysande, men "Död kompis" av Simon Gärdenfors. Alltså jävlar vad bra den var. Jag typ kröp ihop i en hög och dog när jag hade läst den."

Jag förstår dock inte varför de säger att boken är i svartvitt. Någon annan i podden säger:

"Jag kan inte fatta hur han kan rita så. Dom gubbarna, dom måste vara digitala, typ. Dom kan han ju inte rita för hand. Jag fattar inte".
Det kan ha varit Johanna Karlsson som undrade, då hon tidigare har ställt sig den frågan. Jag gav svaret i ett tidigare blogginlägg som ni kan läsa här. Sammanfattning: Jag tecknar allt för hand, sen scannar jag in och färlägger. En "hemlighet" är att teckna svinstort och sen förminska ner.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar