Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 4 juni 2013

Jag har köpt nya serier! Bland annat en ny bok av Brunetti!

Igår besökte jag de förträffliga seriebutikerna Secret Headquarters och Meltdown Comics i Los Angeles. Jag köpte två "grafiska memoarer" som det så populärt kallas nuförtiden.



Vi bodde hos Shannon O'Leary igår och hon har en seriesamling av hög kvalitet. Jag började läsa Ellen Forney's bok Marbles om manodepressivitet, och fastnade direkt. Köpte mitt eget exemplar kort därefter.



Jag fick en glädjechock på Meltdown när jag fick syn på Ivan Brunetti's purfärska Aesthetics. Jag hade ingen aning om att han hade en ny bok på gång, men där låg den, "fresh off the boat" så att säga. Det är en samling av foton, serier och andra tidigare opublicerade grejer av min favoritserieskapare. Har bläddrat i den och den verkar fantastisk. Jag älskar Ivan Brunetti.

3 kommentarer:

  1. Tack för tipsen! Har tjackat flera böcker efter att du tipsat om dem tidigare, och inte blivit missnöjd.

    Sakupplysning, dock, "fresh off the boat" (eller "Fob") brukar vara en typ smårassig benämning på nyanlända flyktingar/invandrare. Men det kanske var det som var skämtet.

    SvaraRadera
  2. Hej simon!

    Det hade varit så himla fint om du hade taggat inläggen där du tipsar om serier med något. När jag är pepp på nya serier går jag oftast in på din blogg och letar igenom efter serier som ja kan lämna som inköpsförslag till biblioteket, och det hade underlättats massor av lite taggar.

    O tack för alla bra tips!

    SvaraRadera