Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 6 november 2013

De bodde i mitt hus



Seymour Österwall (1908-1981) med hustrun Vanja Holm. Österwall ledde en av Sveriges populäraste orkestrar åren 1931-1960.

Det bor en gammal gubbe i mitt hus som jag brukar träffa i trappuppgången och ute på gatan. Han gillar att prata. Ibland kan det bli lite långrandigt, så jag brukar låtsas att jag har bråttom när jag möter honom. Detta har resulterat i att han numera kokar ner konversationen till några höjdpunkter han ropar efter mig när jag vinkandes skyndar förbi och pekar på handleden (där det på hans tid vanligtvis satt ett armbandsur).

Igår fick han fram att Seymour Österwall har bott i vårt hus. Jag visste inte vem det var, men jag kollade upp det när jag kom hem. Riktigt heta grejer!

2 kommentarer:

  1. Tyckte jag kände igen det... 3.46 in i denna:
    http://youtu.be/qLrnkK2YEcE

    SvaraRadera
  2. Får mig av någon anledning att tänka på det här:
    http://www.youtube.com/watch?v=0nlleFrhsgc

    SvaraRadera