Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 12 november 2013

Prickar

När vi ändå är inne på favorittecknare måste jag nämna Warren Kremer. Han har tecknat mycket i Katten Nisse-tidningarna, men hans bästa jobb hittar man på omslagen till tidningar med Little Dot. Jag älskar prickar i grafisk formgivning och illustration och Little Dot inspirerade mig mycket när jag formgav omslaget till Död kompis.







3 kommentarer:

  1. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som tilltalar mig så mycket med serietidningar från 70-80 talet. Men jag tycker little dot är helt fantastiskt. Jag tror kanske att färgernas matthet och nyans gör mig lycklig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en blandning av nostalgi och objektiv skönhet.

      Radera