Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 1 januari 2014

Han ger fortfarande ut "floppys"



Av mina många favoritserietecknare är det bara Adrian Tomine som fortfarande ger ut sina serietidningar med mjuka pärmar (som enligt Tomine kallas "floppys"). Ware och Seth har gått över till att ge ut bok-tidningar.

När jag slösurfade såg jag plötsligt att Optic Nerve #13 kommit ut. Varför har jag inte blivit informerad tidigare? Jag har inte sett den i min lokala seriebutik (Staffars serier) och den går inte att beställa via de vanligaste internetbokhandlarna (ett problem med floppys). Var köper jag den lättast?

2 kommentarer:

  1. Jag var också lite sugen på den. Den kostar $24.89 på Amazon.com (plus frakt), inte så lockande. Men på Drawn & Quarterly's webbaffär (http://www.drawnandquarterly.com/shopCatalogLong.php?st=art&art=a3dff7dd5641ba) för bara $5.95. Jag har inte "lagt den i kundvagnen" än, så jag vet inte vad priset blir inklusive frakt, men det verkar ju ändå hyfsat överkomligt, särskilt med tanke på att dollarn är så billig just nu. Tack för dina många bra kulturtips, de är alltid omistliga och jag har genom åren ofta använt din blogg som min allenarådande klulturinköpsguide.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns på Staffars serier i Stockholm. Kul att vara till hjälp som guide!

      Radera