Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 6 mars 2014

Snabbmat och humor!



Idag släpps boken "Nu äter vi" av Jenny Damberg. Vi pratade om boken för ett gäng veckor sen i min podcast (avsnitt #70)och jag är jävligt sugen på att läsa hela boken som handlar om den typen av matkultur jag är som mest intresserad av.

"I Nu äter vi! sätter Jenny Damberg gaffeln i vår moderna svenska mathistoria. Här finns berättelsen om hur nutida klassiker som fyra små rätter, kebabpizza, tacos och sushi först tog plats, och om de i många fall helt okända kockar som introducerade dem. Här undersöks svenskarnas outtröttliga kärlek till sourcreamchips och hur makaroner nas koktid kunde gå från sextio till tre minuter. Här finns skolmaten man önskar att man kunde glömma (potatispizza), lanseringarna som floppat (banankaviar) och rätterna som fastnat, och förändrat våra matvanor. I ett kapitel avhandlas svenska statens bana som krögare en verksamhet som först avsåg att stävja fylleriet, men så småningom kom att omfatta såväl striptease som importen av Pizza Hut till Sverige."

Glöm inte att jag kör standup på Oslipat i Jönköping imorgon, fredag! Mer info här.

Förrutom jag kör Felicia Jackson och Aron Flam. Passa på att säkra biljetter på länken ovan.

Kolla in detta klassiska klipp för att få en uppfattning om vilken typ av humor ni har att vänta er:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar